Ballon Media en Standaard Uitgeverij lanceren YIEHA

Een nieuw digitaal platform voor strips. Iedereen kan zich registreren als tester!

De twee grootste stripuitgevers van Vlaanderen bundelen hun krachten om een nieuw en uniek platform te lanceren rond digitale stripbeleving: YIEHA. Reeksen als Suske en Wiske, Jommeke, Amoras, Urbanus, Thorgal, De Rode Ridder, XIII, de Kiekeboes, Largo Winch, etc. krijgen binnenkort hun digitale thuis op YIEHA. Op YIEHA koop en huur je strips, of neem je een abonnement. Je collectie lezen of nieuwe strips ontdekken op je tablet, laptop of smartphone,…dat doe je met YIEHA waar en wanneer je maar wil.

YIEHA komt er begin 2015 aan en iedereen die wil kan zich nu al registreren als tester.

Aan de vooravond van de 78e Boekenbeurs, dit jaar in het teken van strips, kondigen de twee grootste stripuitgevers van het land een innovatief gezamenlijk initiatief aan: YIEHA.

Reeds in 2013 stapten Ballon Media en Standaard Uitgeverij met technologiepartner Crius via iMinds Media Innovatie Centrum (MiX)  in een onderzoeksproject rond de best mogelijke digitale stripervaring. In samenwerking met de verschillende universiteiten en testgebruikers werd o.a.  het marktpotentieel, de technische vereisten van de verschillende doelgroepen en de bereidheid tot betalen voor deze nieuwe diensten onderzocht.  Die learnings worden meegenomen voor YIEHA.

In het verlengde daarvan start er begin 2015 een testfase waarbij een groep gebruikers het platform gaat uitproberen. Op basis van hun feedback en ervaringen willen we van YIEHA een platform maken dat nog meer beantwoordt aan de verwachtingen van onze toekomstige klanten.

YIEHA wordt een website én een app maar vooral dé place to be voor eenieder die de ultieme digitale stripbeleving wil ervaren. Alexis Dragonetti, CEO Ballon Media: “Samen met Standaard Uitgeverij en met reeksen als Jommeke, Suske en Wiske, Thorgal, Amoras, XIII, Urbanus, De Blauwbloezen, De Rode Ridder, de Kiekeboes, Largo Winch, Blake en Mortimer, etc. staan wij in voor een substantieel deel van het leesplezier in stripland. Dat “papieren” leesplezier willen wij nu ook gaan aanbieden op je laptop, tablet of smartphone. Met alle voordelen en functionaliteiten van een uniek digitaal platform. Maar vooral … met een hart voor strips!“

Op YIEHA kan je strips kopen, huren of een abonnement nemen. Je maakt er gratis kennis met strips die je nog niet kende of je vult je collectie aan met albums die in de winkel niet meer of nog moeilijk te verkrijgen zijn. En dat alles aan zeer aantrekkelijke prijzen.

Peter Quaghebeur, CEO van WPG Uitgevers/Standaard Uitgeverij:  “Met YIEHA gaan we vol enthousiasme op verkenning naar de digitale toekomst van onze zovele sterke stripmerken. Dat avontuur willen we samen met de stripliefhebbers én de occasionele lezers in Vlaanderen en Nederland op punt stellen. Iedereen die wil kan zich daarom als tester registreren. Samen willen we ontdekken hoe we met YIEHA op de best mogelijke manier strips kunnen beleven op eender welk toestel”.

Registreren als tester kan via  www.yieha.be

Niet voor publicatie/ Meer Info:

Voor Standaard Uitgeverij: Liesbeth Janssen – liesbeth.janssen@wpg.be  - 0479 49 11 79

Voor Ballon Media: Maxence Vandercruyssen - M.Vandercruyssen@ballonmedia.com – 0473 66 66 15

Liesbeth Janssen Digital Marketing Manager
Over Standaard Uitgeverij

Standaard Uitgeverij België is actief in Vlaanderen en biedt ontspanning en literatuur aan. Jonge lezers kunnen terecht bij de uitgeverijen Infodok, Oogappel, Standaard Uitgeverij en SU-books. Voor fictie en non-fictie zorgen de uitgeverijen Aspe NV, Davidsfonds, Manteau en M-books voor mooie namen en verhalen.

Standaard Uitgeverij België verzorgt eveneens de marketing en verkoop voor meerdere Nederlandse uitgeverijen: AUP, A.W. Bruna, De Bezige Bij, Cargo, Leopold, Lev, Ploegsma, Prometheus/Bert Bakker, Querido kinderboeken, Signatuur en Thomas Rap.

Standaard Uitgeverij

Al bijna een eeuw lang is Standaard Uitgeverij hét huis van vertrouwen voor de grootste stripreeksen van de Lage Landen. Monumenten zoals Suske en Wiske, De Kiekeboes, Urbanus, De Rode Ridder, F.C. De Kampioenen, Nero en De Smurfen bekoren al decennialang de harten van jong en oud door de honderden verhalen die bij ons worden uitgegeven.

Daarnaast draagt Standaard Uitgeverij verrassing, vernieuwing en verbazing hoog in het vaandel. De volledig geanimeerde applicaties De Stuivende Stad (Suske en Wiske) en Allemaal Eendjes (De Kiekeboes) zijn het levende bewijs dat deze aanpak ook weerklank vindt bij het grote publiek. Deze principes worden doorgetrokken in ons uitgeefbeleid, met als beste voorbeeld de recente, zeer succesvolle lancering van de parallelreeks van Suske en Wiske: Amoras. En als Standaard Uitgeverij werken we eraan om u ook in de toekomst te blijven verbazen.

Standaard Uitgeverij
Rijnkaai 100/A11