Suske en Wiske schenken € 25.730 aan Kom op tegen Kanker

Suske en Wiske overhandigen cheque aan Frank Deboosere, voorzitter van Kom op tegen Kanker

In het kader van '100 jaar Willy Vandersteen' werd begin 2013 het label 'Suske en Wiske helpen kinderen' opgericht. Zowel in Nederland als in België werd van 19 juni tot 19 augustus telkens één euro afgestaan bij aankoop van het album 322, 'De vliegende rivier'. Voor Vlaanderen bracht dit meer dan 25.000 euro op. Het waren onze striphelden zelf die vanmiddag een cheque gingen overhandigen aan Frank Deboosere bij VRT.

Frank Deboosere: Iedereen die geld inzamelt voor Kom op tegen Kanker verdient een dikke pluim. Ik wil alle Suskes en Wiskes van deze wereld hartelijk danken voor hun steun. Zij laten overal de zon schijnen.

In totaal bracht de actie € 74.716 op. Naast de € 25.730 die ingezameld werd met de verkoop van De vliegende rivier droegen ook een aantal andere organisaties hun steentje bij. Het Provinciaal Instituut Van Antwerpen (PIVA), het Provinciaal Suske en Wiske-Kindermuseum in Kalmthout, het Arboretum Kalmthout en de organisatie van Striproute spanden zich in voor ‘Suske en Wiske helpen kinderen’. Ook was er een samenwerking met Staedtler op World Kids Colouring Day, waarbij Vlaamse klassen een mooi bedrag bijeenbrachten.

In Wallonië gaat de ingezamelde € 10.000 naar Télévie, en in Nederland mag het Koningin Wilhelmina Fonds voor Kanker Bestrijding € 33.552 toevoegen aan haar werkingsmiddelen.

Meer weten over 'Suske en Wiske helpen kinderen’, over Suske en Wiske of over Standaard Uitgeverij? Contacteer ons!

Kelly Van de Pas WPG uitgevers België
Over Standaard Uitgeverij

Standaard Uitgeverij België is actief in Vlaanderen en biedt ontspanning en literatuur aan. Jonge lezers kunnen terecht bij de uitgeverijen Infodok, Oogappel, Standaard Uitgeverij en SU-books. Voor fictie en non-fictie zorgen de uitgeverijen Aspe NV, Davidsfonds, Manteau en M-books voor mooie namen en verhalen.

Standaard Uitgeverij België verzorgt eveneens de marketing en verkoop voor meerdere Nederlandse uitgeverijen: AUP, A.W. Bruna, De Bezige Bij, Cargo, Leopold, Lev, Ploegsma, Prometheus/Bert Bakker, Querido kinderboeken, Signatuur en Thomas Rap.

Standaard Uitgeverij

Al bijna een eeuw lang is Standaard Uitgeverij hét huis van vertrouwen voor de grootste stripreeksen van de Lage Landen. Monumenten zoals Suske en Wiske, De Kiekeboes, Urbanus, De Rode Ridder, F.C. De Kampioenen, Nero en De Smurfen bekoren al decennialang de harten van jong en oud door de honderden verhalen die bij ons worden uitgegeven.

Daarnaast draagt Standaard Uitgeverij verrassing, vernieuwing en verbazing hoog in het vaandel. De volledig geanimeerde applicaties De Stuivende Stad (Suske en Wiske) en Allemaal Eendjes (De Kiekeboes) zijn het levende bewijs dat deze aanpak ook weerklank vindt bij het grote publiek. Deze principes worden doorgetrokken in ons uitgeefbeleid, met als beste voorbeeld de recente, zeer succesvolle lancering van de parallelreeks van Suske en Wiske: Amoras. En als Standaard Uitgeverij werken we eraan om u ook in de toekomst te blijven verbazen.

Standaard Uitgeverij
Rijnkaai 100/A11